Pozycjonowanie - dlaczego warto inwestować w wysokie pozycje w Google?

Materiał informacyjny Lumo

Aby firma zaistniała w Internecie, musi być widoczna w Google, czyli zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Prawie każdy internauta w Polsce korzysta z różnych usług Google. Niestety, by zająć wysoką pozycję, nie wystarczy założyć strony czy sklepu w sieci. Należy wdrożyć również pozycjonowanie stron.

Często czytasz w poradnikach, że pozycjonowanie umieszcza wysoko firmę w wynikach wyszukiwania. Inaczej ujmując, buduje wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Jednak jest to tylko „wierzchołek góry lodowej” korzyści, jakie SEO oferuje biznesowi. Poza wysoką pozycją Twoja marka staje się rozpoznawalna. Do tego Twoje produkty czy usługi promowane na stronie docierają do Twoich potencjalnych klientów, a nie zupełnie przypadkowych osób.

W ten sposób budujesz silną markę w regionie czy w ogólnokrajowej sieci. Oczywiście będzie ona również konkurencyjna. Z czasem zajmie lepsze pozycje, wygeneruje większy ruch klientów czy osiągnie wyższą sprzedaż od wielu firm Twoich oponentów. Sprawdź zatem, jak działa pozycjonowanie i dlaczego jest tak skuteczne.

Gdzie najczęściej szukasz informacji w Internecie?

Około 95% internautów w Polsce poszukuje informacji w wyszukiwarce Google. Korzystają oni często z wielu usług światowego giganta. Mowa o przeglądarce internetowej Chrome, wyszukiwarce Google, Google Maps do nawigacji czy wykorzystaniu np.: poczty Gmail.

Czego szukają internauci? Szukają odpowiedzi na pytania – wiedza ogólna, specjalistyczna czy nawet fachowa. Oczywiście również szukają usług i produktów informacja/zakup. Nie można zapomnieć o lokalizacji np.: punktów sprzedaży lub siedzib przedsiębiorstw. Jednak ważne jest także to, jak szukają.

Jak wyszukują internaucie w Internecie? Wpisują w wyszukiwarkę Google określone frazy kluczowe np.:

  • co to jest wyrak upiorny,
  • mechanik marka xxx Katowice,
  • pozycjonowanie stron www,
  • pozycjonowanie sklepu internetowego.

Na podstawie wpisanych fraz Google wyświetla wyniki najlepsze dla danego użytkownika – najbliższe jego miejscu zamieszkania, najtańsze czy najlepiej odpowiadające na zadane pytanie (treść). Google według własnych algorytmów dostarcza użytkownikowi wyniki wysokiej jakość. Te wyświetlają się na pierwszej stronie w TOP 3, TOP 10 wyników wyszukiwania. Pozostałe spadają na dalszy plan i są mniej widoczne. Kto zagląda na 3 czy 10 stronę wyszukiwania? Nie tylko Ty, ale niemal wszyscy użytkownicy sieci korzystają z wyników pojawiających się głównie na 1-2 stronie.

Dlatego Twoja strona musi zajmować wysokie pozycje w Google – ktoś musi ją dostrzec, aby skorzystać z zamieszczonej na niej informacji, usługi lub zakupić produkt. Właśnie dlatego jest Ci niezbędne pozycjonowanie stron, pozycjonowanie sklepu internetowego lub pozycjonowanie lokalne – zależnie od charakteru prowadzonego biznesu.

Skuteczne pozycjonowanie to pewny zysk

Dzięki pozycjonowaniu strony internetowej na wybrane frazy kluczowe (najlepiej określające Twój biznes) zyskasz przede wszystkim wysoką pozycję w Google. Z tym łączy się znacznie większa widoczność i przepływ internautów na Twoją stronę lub do sklepu internetowego.

Jednak to nie wszystko. Są to nieprzypadkowe osoby, a potencjalni klienci zainteresowani Twoimi usługami lub produktami. To zdecydowanie zwiększa szanse na wyższą sprzedaż, lepsze obroty, a także większe zyski.

Pozycjonowanie lokalne to jedna z najpopularniejszych form reklamy w Internecie


Pozycjonować możesz nie tylko stronę internetową i sklep internetowy, ale także autorski blog, stronę wizytówkę, a nawet swoje portfolio – wolne zawody (freelancer, aktor, lekarz etc.). Do tego cały marketing internetowy dopełnij reklamą Google Ads czy Facebook Ads. Dobrze zaprojektowany content marketing z pozycjonowaniem stron i reklamą to pewny zysk.

Twoja konkurencja inwestuje w SEO

Jeśli nadal masz wątpliwości to wiedz, że Twoja konkurencja z całą pewnością korzysta z pozycjonowania. Zapewne dlatego strony konkurencji zajmują dużo wyższe pozycje w wyszukiwarce Google niż Twoja. Niestety, im dłużej zwlekasz, tym większy dystans dzieli Twój sklep od konkurencji. Z tym wiążą się również coraz wyższe koszty pozycjonowania. Dlaczego?

Konkurenci poza optymalizacją strony publikują artykuły sponsorowane na renomowanych portalach, linki sponsorowane, rozbudowują blog. Działania SEO są wykonywane systematycznie. Dzięki temu budują silną pozycję w Google. Aby nadrobić ten dystans, należy zainwestować jeszcze więcej niż konkurencja.

Przeczytaj więcej o pozycjonowaniu stron w Legnicy: lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/legnica/

A ile w takim razie kosztuje pozycjonowanie? To zależy właśnie m. in. od siły Twojej konkurencji, charakteru i wielkości Twojego biznesu, branży czy skali działalności. W przypadku, gdy pozycjonowanie wspomoże reklama w Google czy kampania Fb Ads, skala inwestycji będzie jeszcze wyższa. Jeśli chcesz uniknąć nadmiernych kosztów, zdecyduj się na agencję marketingu internetowego i zamów audyt SEO. Specjaliści określą strategię działania i poinformują o ewentualnych nakładach finansowych.

Jak widzisz, pozycjonowanie to jedna z podstaw marketingu internetowego – „must have”. Jeśli chcesz zaistnieć na rynku internetowym, czyli np.: więcej sprzedawać, musisz zainwestować w SEO. Inni już dawno to robią, dlatego Twój biznes nie zajmuje wysokiego miejsca i przegrywa z konkurencyjnymi ofertami. Pamiętaj, im później wdrożysz SEO, tym więcej będzie Cię kosztowało dogonienie konkurencji i zbudowanie silnego biznesu w sieci.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto