Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie widać końca remontu stacji PKP w Legnicy, zobaczcie zdjęcia

Zdjęcia Piotr Krzyżanowski
Nie ma szans na zakończenie w tym roku modernizacji peronów, hali peronowej i tunelu stacji Legnica. Mijają kolejne terminy. Kolej tłumaczy to „niespodziankami” podczas wykonywanych prac. Czy to jedyna przyczyna poślizgu?

Nie widać końca remontu stacji PKP w Legnicy, zobaczcie zdjęcia

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w marcu 2018 r. podpisały z Grupą Fewaterm umowę na remont stacji, który miał się zakończyć w lutym 2020 r. M.in. przebudowane będą dwa najważniejsze perony - 3 i 4. Powstaną cztery windy. Zostanie wyremontowany tunel główny i zabytkowe zadaszenie hali peronowej. Poza tym nowe tory, sieć wodno-kanalizacyjna, oświetlenie, nagłośnienie, mała architektura. Na peronach 3. i 4. odnowione zostaną dawne posterunki dyżurnych ruchu.

Terminu nie dotrzymano - ustalono nowy na koniec 2020 roku. - Więcej czasu niż przewidywano zajęły uzgodnienia z konserwatorem zabytków w zakresie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych. Dobierana była m.in. kolorystyka elementów hali (ustalono kolor zielony dla konstrukcji stalowych i odcień żółtego jako kolor poszycia dachów). Więcej czasu zajmują też prace ziemne, m.in. odwodnienie i zabezpieczenie fundamentów konstrukcji stalowych - tłumaczył Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK S.A.

Niestety, drugiego terminu też nie dotrzymano. I właśnie mija trzeci - lipiec 2021...

Co się dzieje? - Konieczne były dodatkowe roboty, których nie można było przewidzieć na etapie opracowywania dokumentacji. Każdy kolejny etap prac, to konsultacje stanu konstrukcji i analiza jej wytrzymałości obecnie - tłumaczy Mirosław Siemieniec. Szczegółowy i dłuższy był proces uzgodnień z konserwatorem zabytków. Najpierw w sprawie kolorów i detali. Teraz w sprawie nawierzchni peronów, a to zmusza wykonawcę do poszukiwania odpowiednich materiałów, wylicza rzecznik.

Co dotąd zrobiono?
nad wejściem na peron nr 1 wykonano nowe poszycie dachowe,
nad peronem nr 5 jest nowe, drewniane zadaszenie,
w nawie nad peronem nr 2 oczyszczono, zabezpieczono antykorozyjnie i pomalowano konstrukcję oraz wykonano jej wzmocnienie. Odtworzono i wzmocniono zniszczone elementy ścian i fundamentów nawy nad peronem nr 2. Zdemontowano część poszycia hali głównej nad peronem nr 3 oraz przed halą. Rozpoczęto prace związane z oczyszczeniem elementów konstrukcji hali głównej. Prowadzone są prace przy budowie szybów wind na peronie nr 2, 3 i 5 oraz w tunelu pasażerskim związane z budową (przebicie) do nowobudowanych szybów, czytamy w informacji rzecznika.

I najważniejsze: kiedy remont stacji zostanie zakończony? Na to pytanie dostaliśmy jedynie ogólną odpowiedź: - Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w przyszłym roku, o ile nie będzie konieczności dodatkowych robót, wynikających ze stanu obiektu lub zaleceń konserwatorskich - odpowiada Siemieniec.

Czyli zamiast 23 miesięcy i zakończenia w zimą 2020 r. remont przeciągnie się do 2022 r. Jak wszystko dobrze pójdzie. Trwa już 39 miesięcy, pasażerowie widzą odnowione elemen-ty dachów, konstrukcji... Ale najważniejsze roboty (perony 3 i 4) nie są wykonane. Coś poszło nie tak... Mirosław Siemieniec zapewnia: - Wykonawca zobowiązany został do zwiększenia tempa prac. Co 2 tygodnie na radach budowy oceniany jest postęp robót.

Czyli niespodzianki niespodziankami, ale najważniejsze to podkręcić tempo.

Nie widać końca remontu stacji PKP w Legnicy, zobaczcie zdjęcia

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najlepsze atrakcje Krakowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto