Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmodernizowany przejazd kolejowy koło Chojnowa źle zaprojektowany? Kierowcy skarżą się na nieodpowiednią widoczność

Grzegorz Chmielowski
Jeżeli kierowca jadący od strony Chojnowa zatrzyma się na stopie, nie zobaczy pociągu z prawej strony.
Jeżeli kierowca jadący od strony Chojnowa zatrzyma się na stopie, nie zobaczy pociągu z prawej strony. Grzegorz Chmielowski
Kierowcy alarmują, że źle zbudowano przejazd kolejowy koło Chojnowa. Jeżeli kierujący zatrzyma się przed znakiem stop, to nie zobaczy... pociągu! O co chodzi? Szczegóły poniżej.

Na przejeździe kolejowym między Chojnowem a Rokitkami "widoczność minimalna". Kierowcy krytykują

Na odbudowanej linii kolejowej z Chojnowa do Rokitek zmodernizowano też przejazd kolejowy. Kierowcy uważają, że widoczność jest na nim zbyt mała z powodu wybudowanej szafy sterowniczej. Inwestor uważa, że wszystko jest w porządku.

Pani Joanna z Rokitek jeździ samochodem do Chojnowa codziennie. Przed samym miastem biegnie zrewitalizowana linia kolejowa nr 316 Chojnów - Rokitki, przecinająca asfaltówkę. Przebudowano ten przejazd. Chociaż pociągi mają się tu pokazać za parę miesięcy, postawiono już znak stop, by kierowcy się przyzwyczajali. Przejazd nie ma rogatek - jest zabezpieczony oprócz znakiem stop także sygnalizacją świetlną.

Pani Joanna jest zdyscyplinowanym kierowcą. Wie, że żaden pociąg nie jedzie, ale za każdym razem zatrzymuje się na stopie.

- Jest problem z widocznością, gdy wracam z Chojnowa. Tak jak należy, rozglądam się, ale po prawej stronie widzę tylko białą szafę sterowniczą i najwyżej kilkadziesiąt metrów torów - skarży się pani Joanna.

Dlatego zatrzymuje się nie przed samymi torami, gdzie namalowana jest odpowiednia linia, ale kilka metrów wcześniej.

- I wtedy tory z prawej strony są widoczne - opowiada. - Ale nie widać wówczas tych z lewej strony, bo zasłaniają je drzewa...

Takich opowieści miejscowych kierowców można usłyszeć więcej. Pan Bolesław z Rokitek podróżuje z żoną.

- Oczywiście, że ta szafa całkowicie zasłania widok na tory i nie wiadomo, czy tam coś jedzie czy nie. Czy rzeczywiście ta szafa powinna stać w tym miejscu? Może brakowało im miejsca i wcisnęli ją tak blisko przejazdu zasłaniając widok kierowcom?

Pojechaliśmy na miejsce, sprawdziliśmy, wykonaliśmy zdjęcia. Rzeczywiście, po prawej stronie kierowcy zatrzymujący się przed torami na stopie widzą biały kontener szafy sterowniczej i krótki odcinek torów. Czy tak powinno być - zapytaliśmy inwestora rewitalizacji, Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu.

„Odpowiadając na Pańskie pytanie informujemy, że taka lokalizacja jest prawidłowa i minimalna widoczność w tym przypadku jest zachowana. Dla przejazdów kolejowych kategorii C, B i A (czyli wyposażonych w systemy i urządzenia zabezpieczenia ruchu) tzw. pełny trójkąt widoczności nie jest wymagany. W przypadku ewentualnej usterki sygnalizacji stosuje się odpowiednie procedury mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa” - czytamy w piśmie DSDiK, która potwierdza uwagi kierowców, lecz problemu nie widzi.

Ale...Dlaczego zachowano tylko „minimalną widoczność”, a nie np. doskonałą? Przecież chodzi o bezpieczeństwo. Do sprawy powrócimy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto