Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiany w prawie konsumenckim, które weszły od stycznia są korzystne, przekonuje Tomasz Strojek miejski rzecznik konsumentów w Legnicy

Anna Ickiewicz
Anna Ickiewicz
Tomasz Strojek
Tomasz Strojek fot. Piotr Krzyżanowski
Od 1 stycznia 2023 roku weszły istotne zmiany w prawie konsumenckim. Jeśli chcemy złożyć reklamację na zakupiony towar powinniśmy się z nimi zapoznać.

Konsumencie, chcesz złożyć reklamację z tytułu rękojmi pamiętaj o zmianach od 1 stycznia 2023r.
- nie zgłaszamy już reklamacji z tytułu rękojmi powołując się na art.561 par.1 KC - ta regulacja przysługuje już tylko przedsiębiorcom.
- od stycznia zgłaszamy niezgodność towaru z umową w oparciu o art.43d ustawy o prawach konsumenta (Dz.U.z 2020r. poz.287 oraz z 2021r. poz.2105)z dnia 21.02.2020.
Nowe wzory zgłoszeń przygotowujemy i będą dostępne na stronie Miejskiego Rzecznika Konsumentów - pisze na swojej stronie Tomasz Strojek.

Zmian w prawie jest sporo, warto je poznać. Jak jednak powszechnie wiadomo, nasz legnicki rzecznik zawsze służy pomocą i nie zostawi nikogo bez porady. W wywiadzie udzielonym na antenie TVP3, krótko podsumowuje zmiany i jego konsekwencje.

Zobaczcie wywiad jaki został przeprowadzony z naszym rzecznikiem na antenie TVP3:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto