Zadaniem wyłonionego w przetargu Wykonawcy będzie realizacja ok. 25% robót, które pozostały do zrealizowania na tym odcinku. Nowy wykonawca będzie miał 12 miesięcy na dokończenie prac, nie wliczając okresu zimowego. Droga miała być gotowa już dawno, jednak zamiast szybko nad morze, kierowcy musza przez kilkanaście kilometrów brnąć po placu budowy.
- Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań do poprawy nie realizowało prac objętych kontraktem. Wykonawca prowadził kontrakt niezgodnie z zawartą umową, nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji kontraktu, w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Kalendarium budowy tego fragmentu drogi
29 grudnia 2009 r. - uzyskanie decyzji środowiskowej,
25 lutego 2014 r. - uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID),
22 grudnia 2014 r. - podpisanie umowy z Wykonawcą (Konsorcjum: Salini Polska Sp. z o.o. (Lider), Salini Impregilo S.p.A. (Partner), Todini Construzioni Generali S.p.A. (Partner), Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export - Pribex Sp. z o.o. (Partner),
19 stycznia 2015 r. - przekazanie placu budowy,
30 marca 2016 r. - uzyskanie decyzji ZRID zmieniającą decyzję z 25 lutego 2014 r.,
29 kwietnia 2019 r. - rozwiązanie umowy z Wykonawcą,
19 czerwca 2019 r. - wszczęcie postępowania na kontynuację zadania pn. „Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica (A4), zadanie III od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ (…)”.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?