Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remontowy zastój na stacji Legnica. Nowy wykonawca ma być wyłoniony do końca roku, zobaczcie aktualne zdjęcia

Zdjęcia Piotr Krzyżanowski
Już nie w październiku, ale „w czwartym kwartale” ma być wybrany nowy wykonawca przerwanego remontu stacji Legnica. Finał prac planuje się na koniec 2023 roku.

30 czerwca Polskie Linie Kolejowe S.A. rozwiązały umowę z dotychczasowym wykonawcą remontu stacji Legnica – Grupą Fewaterm – gdyż nie realizował on prac zgodnie z harmonogramem i nie rozliczał się odpowiednio z podwykonawcami. W ciągu miesiąca miała być przeprowadzona inwentaryzacja na placu budowy, a w październiku mieliśmy poznać nowego wykonawcę. Jednak wszystko to się przedłuża. Na pytanie o aktualną sytuację dostaliśmy następującą odpowiedź: Prace na stacji Legnica będą kontynuowane – obecnie prowadzone są działania, które zapewnią sprawną realizację inwestycji. Ważny społecznie projekt będzie prowadzony przez innego wykonawcę. Realizowana jest dokładna inwentaryzacja na placu budowy. Weryfikację prowadzi zamawiający przy udziale inspektorów nadzoru i przedstawicieli dotychczasowego wykonawcy. Pozwoli to m.in. na określenie szacunkowej wartości niezrealizowanych robót na stacji. Równocześnie przygotowywana jest procedura wyłonienia nowego wykonawcy, który dokończy prace na stacji. Przewidujemy, że podpisanie umowy z nową firmą nastąpi w IV kw. br., natomiast zakończenie całej inwestycji planowane jest na koniec 2023 r. - napisał

Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A..

Przypomnijmy, że w marcu 2018 roku Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Grupą Fewaterm umowę na remont, który miał się zakończyć w lutym 2020 r. Roboty praktycznie ruszyły w połowie 2019 roku. Potem były kolejne terminy zakończenia, bo odkrywano „dodatkowe roboty”, a ostatnio listopad 2022 r.

Prace na stacji realizowane mają być w ramach zadania „Dostosowanie stacji Legnica do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się”. Poza kompleksową przebudową hali peronowej inwestycja obejmuje modernizację peronów nr 3 i 4. Dla podróżnych przewidziano 4 windy prowadzące dla

peronów. Przebudowany będzie tunel prowadzący na perony. Inwestycja, finansowana z budżetu państwa, warta jest ok. 30 mln zł (netto).

Co zrobiono do tej pory? Na stacji wykonano m.in. zadaszenie nad wejściem na peron nr 1 oraz zadaszenie nad peronem nr 5. Zdemontowano ponad połowę dachu hali głównej, realizowane są prace związane z oczyszczeniem konstrukcji obiektu i zabezpieczeniem antykorozyjnym. W ścianach tunelu pod peronami przygotowane są szyby windowe.

od 7 lat
Wideo

Jakie są wczesne objawy boreliozy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto