Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podkreśla widoczne efekty prac przy zadaszeniu hali peronowej. Wykonawca - Grupa Fewaterm - rozpoczął od naw bocznych nad peronami nr 2 i nr 5. Po demontażu starego przeszklenia i poszycia możliwe były prace przy konstrukcji stalowej. Elementy wiat bocznych oczyszczono, zabezpieczono antykorozyjnie i pomalowano. Wzmocnione są sklepienia.
Nad peronem nr 5 jest już nowe drewniane zadaszenie (łącznie wykonano około 1000 mkw. dachu). Obecnie budowana jest kanalizacja opadowa, ważna dla utrzymania wiaty w dobrym stanie przez kolejne lata. Przygotowywany jest również szyb windy.
W nawie nad peronem nr 2 jest więcej pracy. Konstrukcja jest oczyszczona, zabezpieczona antykorozyjnie i pomalowana. Ale ze względu na słaby stan ścian i fundamentów słupów głównej hali wykonawca odtwarza i wzmacnia zniszczone elementy.
- Inwestycję planowano wykonać do lutego, jednak ze względu na dodatkowe prace termin przesunięty jest do końca roku - mówi Mirosław Siemieniec. I wymienia powody. Więcej czasu, niż przewidywano, zajęły uzgodnienia z konserwatorem zabytków w zakresie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych. Dobierana była m.in. kolorystyka elementów hali (ustalono kolor zielony dla konstrukcji stalowych i odcień żółtego jako kolor poszycia dachów).
Więcej czasu zajmują też prace ziemne, m.in. odwodnienie i zabezpieczenie fundamentów konstrukcji stalowych. Zakres robót można dokładnie określić dopiero po odsłonięciu powierzchni peronów lub torowiska - tłumaczy rzecznik.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?