Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont peronów w Legnicy. To nie będzie stacja naszych marzeń. Potrzebny II etap

Grzegorz Chmielowski
Remont peronów w Legnicy. Podpisano umowę na modernizację legnickiej stacji PKP. Tymczasem Koleje Dolnośląskie, główny jej użytkownik, ma uwagi do zbyt małego zakresu robót.

Remont peronów w Legnicy - czy na pewno to wystarczy?

Remont stacji ma być zakończony za 23 miesiące. Koszt: 27 mln zł netto. Co będzie zrobione za te pieniądze? M.in. przebudowane zostaną dwa najważniejsze perony - 3 i 4. Powstaną cztery windy. Zostanie wyremontowany tunel główny na perony i zabytkowe zadaszenie hali peronowej. Poza tym nowe tory, sieć wodno-kanalizacyjna, oświetlenie, nagłośnienie, mała architektura. Na peronach 3 i 4 odnowione zostaną dawne posterunki dyżurnych ruchu.

Ale główny użytkownik stacji, czyli Koleje Dolnośląskie, nie ukrywa rozczarowania małym zakresem remontu. Chodzi o to, że w końcu tego roku ma ruszyć połączenie Legnica- Lubin Górniczy i według prezesa KD Piotra Rachwalskiego, niezbędny będzie w tym celu peron 5. KD tak planują wykorzystanie stacji:

· tor 7, peron 3 - pociągi przelotowe w kier. Wrocławia;
·tor 8, peron 3 - pociągi z/w kier. Jaworzyny Śląskiej;
· tor 9, peron 4 - pociągi przelotowe z kier. Wrocławia;
· tor 10, peron 4 - pociągi rozpoczynające bieg w kier. Lubina Górniczego;
· tor 11, peron 5 - pociągi rozpoczynające bieg w kier. Żar.
· tor 12, peron 5 - pociągi kończące bieg.

Tymczasem remont peronu nr 5 nie jest przewidziany. Jak nam powiedzieli przedstawiciele PKP PLK podczas podpisywania umowy z wykonawcą (14 bm.), peron ten będzie tylko uporządkowany.

KD uważają też, że w trosce o pasażerów niepełnosprawnych należałoby wykonać pochylnię do tunelu północnego. Ułatwiłaby ona dojście na perony od strony ul. Ścinawskiej.

KD ponawia też pomysł wykonania bezpośredniego połączenia tunelu północnego z parkingiem przy dworcu oraz budowę przejścia z dworca do ulicy Stacyjnej i mostu na Kaczawie.

PKP PLK wyremontują dach głównej hali. A co z dziurawym dachem na peronem 2?...

Jak widać, nadchodzący remont obejmie tylko zasadniczą część stacji i nie rozwiąże wszystkich problemów, z którymi borykają się kolejarze i pasażerowie. Drugi etap remontu jest pilnie potrzebny. PKP PLK nie odrzucają tej perspektywy. Oby tylko nie odwlekano sprawy w nieskończoność.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto