Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Legnicy w dniach od 26 sierpnia br. do 30 sierpnia br. przeprowadzą kontrole stanu technicznego, obowiązkowego wyposażenia i uprawnień kierowcy do poruszania się autobusem szkolnym przeznaczonym do przewozu dzieci i młodzieży do i ze szkoły.
Zgłoszenia kontroli „gimbusów” można zgłaszać osobiście do Wydziału Ruchu Drogowego przy ulicy Staffa 2 lub telefonicznie pod numerem telefonu: 76 876 18 30 lub 76 876 18 40.
Przypominamy, że właściwy stan techniczny autobusów szkolnych to przede wszystkim:
sprawność układu kierowniczego, hamulcowego oraz jezdnego,
sprawność oświetlenia.
Stosowanie oznakowania pojazdu, jako autobus szkolny:
oznakowanie z przodu i tyłu odpowiednimi tablicami.
Przewóz osób zgodnie z liczbą miejsc oznaczoną w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
Zachowanie okresowych badań technicznych.
Obowiązkowe wyposażeniu autobusu:
gaśnica,
ogumione koło zapasowe,
apteczka pierwszej pomocy.
Ponadto na kierującym autobusem szkolnym spoczywają następujące obowiązki:
włączenie świateł awaryjnych w czasie wsiadania i wysiadania dzieci z autobusu,
nadzór i opieka nad dziećmi wsiadającymi i wysiadającymi z autobusu szkolnego w przypadku braku osoby odpowiedzialnej za ich przewóz,
zasłonięcia lub zdjęcia tablic z napisem „autobus szkolny” w czasie, gdy nie przewozi dzieci.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?