Zapytaliśmy Łukasza Kuczyńskiego Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Legnicy jakie są przyczyny rezygnacji z inwestycji tak wyczekiwanej przez mieszkańców Piekar C:
Przedstawiam argumenty merytoryczne wskazujące na zasadność odstąpienia od dalszej realizacji zadania:
1. Aktualna wersja PZT zakłada wybudowanie 30 miejsc postojowych oraz 2 miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych
2. Jedyna możliwość lokalizacji zjazdu od str. ul. Wierzyńskiego - problem z lokalizacją zjazdu z drogi publicznej ( brak pozytywnej opinii zarządzającego ruchem dla obecnego rozwiązania )
3. Wykonanie zjazdu z ul. Wierzyńskiego wiąże się z utratą istniejących miejsc postojowych ( 6 miejsc realnych w wersji aktualnej PZT, która nie uzyskała pozytywnej opinii zarządzającego ruchem lub ok. 12 miejsc przy zmianie lokalizacji zjazdu ) – realny przybędzie zatem tylko 20 nowych miejsc parkingowych w ogólnym bilansie miejsc parkingowych
4. Nie jest możliwa lokalizacja zjazdu od str. terenu będącego własnością osób prywatnych (mieszkańcy SM Piekary)- przejęcie części nieruchomości wymaga skomplikowanej i kosztownej procedury wykupu działki
( ponad 100 stron postępowania )5. Prace projektowe ogranicza również usytuowanie na terenie ewentualnego przyszłego parkingu stacji transformatorowej Tauron, co powoduje konieczność budowy drogi manewrowej oraz ograniczenia w zachowaniu odpowiednich odległości od miejsc postojowych
6. Mnogość sieci podziemnych m.in. Tauron, LPWiK, WPEC i in. powoduje konieczność zaprojektowania oraz usunięcia kolizji, co stanowi znaczny udział w kosztach realizacji zadania
7. Wykonane badania geologiczne wykazują konieczność usunięcia gruntów niebudowlanych na głębokości ok. 0,8 m do nawet 1,5 m wraz z ich utylizacją i zastąpienia ich materiałem
o odpowiednich właściwościach, co również generuje znaczny wzrost kosztów zdania8. Szacunkowy koszt wybudowania parkingu w tym miejscu wynosi ok. 1.200.000 zł. (po zaprojektowaniu usunięcia wszystkich kolizji z sieciami podziemnymi koszt ten może wzrosnąć), w związku z czym zadanie znacznie przewyższa założenia finansowania w ramach LBO
Biorąc powyższe uwarunkowania ZDM zamierza odstąpić od dalszej realizacji powyższego zadania - podsumowuje dyrektor.
Pieniądze przeznaczone na inwestycję, po rozliczeniu kosztów cząstkowych wykonania projektu wrócą do budżetu Miasta.
Najsłynniejszy szalet w Polsce
Szalet przy ulicy Wierzyńskiego docelowo miał być częścią kładki nadziemnej nad jezdnią, która miała prowadzić prosto na osiedle Piekary B. Przeprawa jednak nigdy nie powstała. Pozostał jedynie kolos z betonu zbrojonego, w którym zlokalizowano publiczne toalety.
Pomysł okazał się zupełnie nietrafiony, bo z szaletu w latach świetności korzystało najwyżej kilkanaście osób w ciągu dnia. W końcu szalet zamknięto na cztery spusty. Na przełomie tysiąclecia zlokalizowano tam nawet pub, ale nie cieszył się on dużą popularnością wśród lokalnych mieszkańców i podzielił los szaletu - został zamknięty.
W końcu na przełomie roku 2017 i 2018 znalazły się środki na rozebranie betonowego kolosa. Od tego czasu teren po szalecie pozostaje niezagospodarowany
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?