Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miejski Rzecznik Konsumentów i wolontariusze ostrzegali przed pokazami handlowymi w Hotelu Admirał w Legnicy, zobaczcie zdjęcia

Zdjęcia Piotr Krzyżanowski
Dziś (9 czerwca) rano przed Hotelem Admirał w Legnicy Miejski Rzecznik Konsumentów Tomasz Strojek wraz z wolontariuszami rozdawał ulotki uświadamiające przed jego zdaniem nieuczciwymi pokazami handlowymi. Więcej poniżej.

Protest Miejskiego Rzecznika Konsumentów i wolontariuszy przed pokazem w Hotelu Admirał w Legnicy

Tomasz Strojek, Miejski Rzecznik Konsumentów od 3 lat walczy z organizatorami pokazów handlowych w Legnicy. Firmy te dzwonią i zapraszają na bezpłatne pokazy, badania i rzekomy odbiór nagrody. Ukrytym celem tych spotkań jest najczęściej sprzedaż produktów w zawyżonej cenie.

Na terenie Legnicy udało nam się pozbyć problemu nieuczciwych pokazów poza Hotelem Admirał. Jest to obecnie jedyny obiekt, który udostępnia salę firmom organizującym pokazy. Niestety hotel mimo moich próśb nie zaprzestaje współuczestniczenia w organizacji pokazów - mówi Tomasz Strojek.

Pokazy handlowe są prowadzone przez wyszkolonych specjalistów. Posługują się oni technikami manipulacyjnymi, które sprawiają, że uczestnicy są w stanie podpisać wiążące umowy na zakup produktów nawet za kilkadziesiąt tysięcy złotych, podczas gdy ich rzeczywista wartość nie przekracza... stu złotych.

Tomasz Strojek wraz z wolontariuszami przed czwartkowym pokazem uświadamiali, głównie seniorów kierujących swoje kroki w stronę hotelu. Część osób dziękując, zrezygnowała z udziału w pokazie, niestety inni mimo ostrzeżeń rzecznika weszli do hotelu. Na tym pokazie organizatorzy zapraszali na "odbiór nagrody" w postaci "laptopa". Tak naprawdę była to tablica z rysikiem, warta 5 złotych.

Ja idę tylko posłuchać. Nikt mnie na nic nie namówi, nie dam się nabrać - mówiła jedna z osób.

Miejski Rzecznik Konsumentów przyznaje, że niejednokrotnie zgłaszały się do niego po pomoc osoby, które po zakupie produktów na pokazie zdały sobie sprawę z oszustwa i chciały odstąpić od umowy, jednak kontakt z firmą był już niemożliwy. Co robić w takich sytuacjach? Według prawa od umowy można odstąpić w ciągu 14 dni, należy zwrócić produkt i ewentualnie ponieść koszty wysyłki. W razie jakichkolwiek problemów można zgłosić się do rzecznika. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów znajduje się w Urzędzie Miasta Legnicy, Tomasz Strojek udziela porad telefonicznie i mailowo we wtorki, środy i czwartki od godziny 12:00.

Miejski Rzecznik Konsumentów i wolontariusze ostrzegali prze...

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto