Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Legnica: Niespełniona obietnica Schetyny

Piotr Kanikowski
Piotr Krzyżanowski
Droga krajowa nr 94 jest gotowa do przebudowy, jedyne, czego jeszcze brakuje, to... pieniądze

Wojewoda dolnośląski wydał pozwolenie na przebudowę drogi krajowej nr 94 na odcinku z Chojnowa do Legnicy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już zatem skompletowaną dokumentację. Projekt przewiduje m.in. poszerzenie jezdni do 7 metrów, utwardzenie poboczy, budowę równoległych ścieżek rowerowych, chodników i bezpiecznych skrzyżowań. Brakuje tylko pieniędzy.

- Przystąpimy do prac natychmiast po przyznaniu przez rząd środków na ten cel - obiecuje Michał Nowakowski z wrocławskiego oddziału GDDKiA.

W 2008 roku pieniądze już były, i to nie tylko na fragment z Chojnowa do Legnicy, ale na całą stukilometrową trasę od Krzywej po Wrocław: 400 milionów złotych.
Grzegorz Schetyna, wówczas wicepremier i minister spraw wewnętrznych i administracji, pofatygował się do Legnicy, by przekazać tę wiadomość wyborcom. Inwestycja miała być prowadzona etapami i zakończona w roku 2010. Wkrótce po wizycie Schetyny GDDKiA faktycznie rozpisała przetarg, a buldożery wjechały na pierwszy odcinek: Wrocław - Środa Śląska.

Do 2011 roku udało się jeszcze zmodernizować fragment "94" do Mazurowic przed Prochowicami. Potem minister infrastruktury Cezary Grabarczyk ogłosił cięcia w budżecie i przebudowę wstrzymano na co najmniej dwa lata. Z rządowych planów wynika, że inwestycja będzie kontynuowana po roku 2013. Ponieważ zezwolenie wojewody na odcinek Chojnów - Legnica straci ważność w czerwcu 2014 roku, można przypuszczać, że GDDKiA będzie chciała przystąpić do prac jak najszybciej.

We Wrocławiu przygotowują się do działania. Do listopada ma być zakończony przetarg na projekt nowej stałej organizacji ruchu na całej trasie od Krzywej po Wrocław.

Droga krajowa nr 94 to jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych Dolnego Śląska. W zamyśle rządu ma być alternatywą dla płatnej w przyszłości autostrady A4. Na razie jednak jest za wąska, pozbawiona poboczy, dziurawa i pełna kolein. Jej gruntowna przebudowa to konieczność, jeśli planuje się wzmożenie ruchu między Krzywą a Wrocławiem.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto