Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koleje Dolnośląskie przewiozły 11 mln pasażerów w 2021 roku. Najwięcej na trasie Legnica - Wrocław

Anna Ickiewicz
Anna Ickiewicz
Piotr Krzyżanowski
Dobry kurs obrany przez Koleje Dolnośląskie potwierdzają wyniki przewozowe. W 2021 roku spółka zwiększyła liczbę pasażerów o ponad 20 procent względem ubiegłego roku, osiągając wynik 10,98 mln. Wynik ten jest zbliżony do rekordów przewozowych z czasów sprzed pandemii. Dla porównania w 2018 r. spółka przewiozła 11,73 mln pasażerów.

Wpływ pandemii był w ubiegłym roku odczuwalny. Zauważalne były okresowe spadki liczby pasażerów. Mimo to każdy mieszkaniec Dolnego Śląska podróżował w ciągu minionego roku koleją niemal czterokrotnie. Ta szczególna sytuacja, w jakiej znalazła się cała branża, przyczyniła się jednak również do większej popularności internetowych kanałów sprzedaży biletów.

Cały czas odczuwamy skutki pandemii, która towarzyszy nam od początków 2020 roku. Jednak wynik za ubiegły rok pozwala z optymizmem spoglądać w przyszłość. Z myślą o pasażerach wzbogacamy ofertę, co – jak widać – przynosi efekty. W minionym roku na tory wyjechały nasze pierwsze pociągi hybrydowe, uruchomiliśmy pierwsze połączenie Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych i wprowadziliśmy kolejny kanał sprzedaży biletów – podkreśla Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Rok wzrostów

Pomimo kolejnych fal pandemii Koleje Dolnośląskie umocniły swoją pozycję, zyskując uznanie pasażerów. Największą popularnością cieszyły się połączenia na trasie z Wrocławia do Legnicy w obu kierunkach. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również nowo oddana linia z Wrocławia Głównego przez Wrocław Nadodrze, Swojczyce do Jelcza-Laskowic. Mimo, że pierwsze pociągi wyjechały na nią dopiero w grudniu.

Analizując wyniki przewozowe widać, że umacniamy swoją pozycję na rynku. Liczba pasażerów przewiezionych przez Koleje Dolnośląskie wzrosła o 20,66 proc. Zwiększyliśmy też udział w rynku przewozów pasażerskich, dochodząc do poziomu 4,48 proc. To wyniki, które potwierdzają, że Koleje Dolnośląskie zmierzają we właściwym kierunku – dodał Wojciech Zdanowski wiceprezes Kolei Dolnośląskich.

Rekordowym miesiącem był październik, kiedy podróż pociągami Kolei Dolnośląskich wybrało ponad 1,2 mln pasażerów. Był to też najlepszy miesiąc od początku pandemii, czyli od marca 2020 r.

Nowe kanały sprzedaży

Najwięcej biletów Dolnoślązacy kupują bezpośrednio u konduktorów, którzy odpowiadają za ponad 38 proc. sprzedaży. Koleje Dolnośląskie w dalszym ciągu rozwijały też internetowe kanały sprzedaży, które wybiera już ponad 35 proc. podróżnych.

Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy coraz chętniej korzystają z mobilnych systemów sprzedaży biletów. Dlatego zdecydowaliśmy się w minionym roku na współpracę z kolejną platformą sprzedaży: e-podróżnik.pl – wskazał Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

Najpopularniejsze jeszcze w 2019 r. tradycyjne kasy biletowe, dziś odpowiadają już za zaledwie 21 proc. sprzedawanych biletów.

Plany inwestycyjne

Koleje Dolnośląskie należą do najdynamiczniej rozwijających się przewoźników samorządowych w Polsce. W 2022 roku spółka odbierze trzy pojazdy hybrydowe i pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych. Rozpoczęła się także budowa nowej hali serwisowej w Legnicy. Spółka ma w planach dalszy rozwój oferty przewozowej i uruchomienie nowych połączeń kolejowych. Jeszcze w marcu możliwe będzie uruchomienie połączenia z Wrocławia do Świdnicy, trasą przez Sobótkę, którą będzie obsługiwał nowy tabor hybrydowy.

Źródło kolejedolnośląskie.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto