Jest porozumienie o współpracy pomiędzy LSSE a Siecią Badawczą Łukasiewicz – Instytutem Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz"

Piotr Krzyżanowski
Piotr Krzyżanowski
Zdjęcia Piotr Krzyżanowski
Udostępnij:
W siedzibie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. podpisano porozumienie o współpracy pomiędzy LSSE a Siecią Badawczą Łukasiewicz – Instytutem Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz". List intencyjny podpisali : prezes Przemysław Bożek, wiceprezes Ryszard Wawryniewicz, a ze strony Orgmasz - Jerzy Karwelis, dyrektor Rozwoju Biznesu Łukasiewicz- Orgmasz. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele firm z branży motoryzacyjnej zainteresowanych projektem samochodów elektrycznych Izera.

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle Orgmasz, Centrum Oceny Technologii zajmuje się oceną technologii, działając w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz. Celem Instytutu jest dostarczanie eksperckiej wiedzy na temat skutków wprowadzania nowych technologii, aby wspomagać procesy decyzyjne administracji publicznej, biznesu i obywateli.

Łukasiewicz – Orgmasz jest koordynatorem Branżowych Punktów Kontaktowych. Branżowe Punkty Kontaktowe (BPK) wspierają przedsiębiorców i naukowców w ubieganiu się o unijne środki na realizację projektów B+R w ramach programu Horyzont Europa. Program ten jest największym w historii Unii Europejskiej programem badań naukowych i innowacji. W ciągu 7 lat (2021–2027) na nowatorskie badania i innowacyjne rozwiązania zostanie przeznaczone łącznie 95,5 mld euro. Branżowe Punkty Kontaktowe będą funkcjonowały do końca trwania programu HE, a ich działalność będzie się koncentrowała na integrowaniu środowisk skupionych wokół technologii cyfrowych, przemysłu i przestrzeni kosmicznej. W przedsięwzięciu bierze udział sześć instytutów Sieci Badawczej Łukasiewicz, wyspecjalizowanych w określonych branżach, które posiadają dostęp do specjalistycznej wiedzy naukowo-technicznej, w tym również do zasobów kadrowych, technologicznych i infrastrukturalnych.

Spotkanie z przedstawicielami ElectroMobility Poland S.A., firmy odpowiadającej za projekt polskiej marki samochodów elektrycznych Izera z fabryką w Jaworznie.

Podczas spotkania, przedstawiciele firmy ElectroMobility Poland S.A. zaprezentują założenia harmonogramu prac przy budowie fabryki i ich zakres oraz model współpracy z poddostawcami. Będzie to również okazja do rozmów z pracownikami firmy odpowiedzialnymi za zakupy i zamówienia.

O PROJEKCIE

Polska jest obecnie największym w Europie rynkiem wewnętrznym bez rodzimej marki samochodowej, jednak z dynamicznym i stale rosnącym wskaźnikiem sprzedaży, a liczne badania pokazują, że kierowcy są zainteresowani odrodzeniem polskiej motoryzacji. Realizowany przez ElectroMobility Poland projekt stworzenia polskiej marki samochodu elektrycznego Izera to szansa na wykorzystanie potencjału i rozwój polskiej motoryzacji.

Polska wchodzi w erę elektromobilnej rewolucji, a oczekiwana zmiana na rynku motoryzacyjnym może się dokonać w sposób skokowy. W chwili obecnej rozgrywa się rynkowa walka o standardy, rozwiązania oraz podział rodzącego się rynku. Ważne jest, aby to polskie firmy oraz polska gospodarka korzystały na tej unikatowej szansie jaką daje elektryczna motoryzacja.

POLSKA MARKA SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, a także wymaganiom współczesnego rynku motoryzacyjnego, ElectroMobility Poland prowadzi prace nad stworzeniem i rozwojem polskiej marki samochodu elektrycznego Izera. To unikalny i pionierski projekt w skali kraju, który stwarza okazję do opracowania modelu samochodu dostosowanego do potrzeb Polaków, zarówno pod względem cenowym, jak i wyposażenia czy parametrów, stanowiąc atrakcyjną alternatywę dla obecnie wybieranych w naszym kraju pojazdów. To także szansa na zbudowanie silnej pozycji na tworzącym się europejskim rynku elektromobilności.

Plany ElectroMobility Poland zakładają stałą współpracę z polskimi firmami i jednostkami naukowo badawczymi, która ma prowadzić do rozwoju i wdrożenia do masowej produkcji własnych rozwiązań technologicznych. Rozwój projektu marki polskiego samochodu elektrycznego wspiera rozwój przemysłu motoryzacyjnego, a zarazem to szansa na wykreowanie nowej gałęzi gospodarki, nowej polskiej specjalizacji opartej na własnych rozwiązaniach, które mogą konkurować na globalnym rynku. Trudno wyobrazić sobie Francję bez Renault, Włochy bez Fiata, czy też Niemcy bez Volkswagena. Nie ma powodów, by w przyszłości nie myślano podobnie o Polsce i o Izerze.

W spotkaniu uczestniczy ponad 40 osób reprezentujących firmy związane z branżą motoryzacyjną, automatyką, a także przedstawiciele uczelni wyższych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Historia Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie