In Poland we don't say...czyli nowy trend w mediach społecznościowych. O co chodzi?

Klaudia Korfanty
Klaudia Korfanty
W ostatnim czasie media społecznościowe obiegł nowy trend, tak zwany viral. Akcja viralowa narodziła się na Twitterze, a w krótkim czasie ogarnęła cały internet. Przeczytaj, na czym polega nowy viral i obejrzyj galerię najzabawniejszych przykładów! UWAGA: jeśli przeglądasz przy użyciu telefonu, aby wyświetlić poprawnie galerię, włącz wersję na komputer w ustawieniach strony.

Użytkownicy tworzą hasła rozpoczynające się od słów "In Poland we don't say" (W Polsce nie mówimy, że), po czym dodają anglojęzyczne słowo lub wyrażenie, które następnie przekładają na język polski w swoisty sposób. Post zazwyczaj kończy się słowami "And we think it's beautiful" (I uważamy to za piękne). Przykład?

In Poland we don't say "Close the door". We say "Drzwiiiiiii". And we think it's beautiful.

In Poland we don't say "I'm out of gas". We say "Z pustego i Salomon nie naleje". And I think it's beautiful.

Akcja ma na celu uwypuklenie wyjątkowości nie tylko polskiego języka, lecz także naszych zwyczajów, kultury, humoru, aktualnych sytuacji, znanych wszystkim Polakom piosenek, cytatów, czy modnych powiedzonek.

Zabawa wykorzystywana jest również przez speców od marketingu, którzy tworzą hasła promujące działalność marek, na przykład:

In Poland we don’t say "I’m going to do shopping this weekend”. We say "Jak sobota to tylko do Lidla, do Lidla!” and I think it’s beautiful.

Akcja viralowa zaczyna ogarniać cały internet, pojawia się na Facebooku, Instagramie, Twiterze. Oprócz humorystycznego charakteru, dla niektórych organizacji czy grup jest okazją do mówienia głośno o sprawach społecznych, które wyróżniają często negatywnie Polskę na tle innych krajów. Z kolei środowiskom lokalnym, miastom lub województwom viral pozwala na dostrzeżenie wyjątkowości mniejszej społeczności, specyficznego języka czy zwyczajów i dzielenie się nimi!

Obejrzyj galerię i zobacz zbiór wybranych przykładów postów viralowych! Można się uśmiać!

In Poland we don't say...czyli nowy trend w mediach społeczn...

O co chodzi w Hot16Challenge2?

Wideo

Materiał oryginalny: In Poland we don't say...czyli nowy trend w mediach społecznościowych. O co chodzi? - Legnica Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3