Przed rozpoczęciem pierwszego dzwonka jak i w pierwszych dniach nowego roku szkolnego, priorytetowym działaniem policjantów jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w drodze do i ze szkoły. Jednym z działań funkcjonariuszy jest kontrolowanie środków zorganizowanego transportu.
Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Legnicy w dniach od 27 sierpnia br. do 31 sierpnia br. przeprowadzą kontrole stanu technicznego, obowiązkowego wyposażenia i uprawnień kierowcy do poruszania się autobusem szkolnym przeznaczonym do przewozu dzieci i młodzieży do i ze szkoły.
Zgłoszenia kontroli „gimbusów” można zgłaszać osobiście do Wydziału Ruchu Drogowego przy ulicy Staffa 2 lub telefonicznie pod numerem telefonu: 76 876 18 30 lub 76 876 18 40.
Przypominamy, że właściwy stan techniczny autobusów szkolnych to przede wszystkim:
- sprawność układu kierowniczego, hamulcowego oraz jezdnego,
- sprawność oświetlenia.
Stosowanie oznakowania pojazdu, jako autobus szkolny:
- oznakowanie z przodu i tyłu odpowiednimi tablicami.
Przewóz osób zgodnie z liczbą miejsc oznaczoną w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
Zachowanie okresowych badań technicznych.
Obowiązkowe wyposażeniu autobusu:
- gaśnica,
- ogumione koło zapasowe,
- apteczka pierwszej pomocy.
Ponadto na kierującym autobusem szkolnym spoczywają następujące obowiązki:
- włączenie świateł awaryjnych w czasie wsiadania i wysiadania dzieci z autobusu,
- nadzór i opieka nad dziećmi wsiadającymi i wysiadającymi z autobusu szkolnego w przypadku braku osoby odpowiedzialnej za ich przewóz,
- zasłonięcia lub zdjęcia tablic z napisem „autobus szkolny” w czasie, gdy nie przewozi dzieci.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?