Dworzec widmo w Legnicy! Wstrzymany remont hali peronowej, zobaczcie aktualne zdjęcia

Piotr Krzyżanowski
Piotr Krzyżanowski
Zdjęcia Piotr Krzyżanowski
Udostępnij:
Po czterech latach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozwiązały umowę z firmą wykonawczą, gdyż nie wywiązywała się ona z zawartej umowy i poważnie opóźniała roboty. Zobaczcie galerie aktualnych zdjęć

- Brak dostatecznego zaangażowania wykonawcy w przebudowę na stacji Legnica, brak realizacji inwestycji zgodnie z założonym harmonogramem, brak reakcji wykonawcy na upomnienia ze strony inwestora, powtarzające się problemy wykonawcy z wypłatami dla podwykonawców doprowadziły do zdecydowanej reakcji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 30 czerwca b.r. PLK rozwiązały umowę z wykonawcą – poinformował Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A. - Zgodnie z procedurą dokonana zostanie dokładna inwentaryzacja na placu budowy, a następnie przeprowadzony zostanie tryb wyłonienia nowego wykonawcy. Dokończenie inwestycji planowane jest w 2023 roku.
Legnica to drugi pod względem frekwencji punkt na kolejowej mapie Dolnego Śląska. Remont budynku dworca zakończono w 2014 roku. Ale pozostały do modernizacji główny tunel, główna hala peronowa oraz urządzenia rozległej stacji. Wszystko to pamięta czasy sprzed II wojny światowej. A symbolem stacji są wysokie schody na perony, po których z mozołem wchodzą starsi ludzie z bagażami, zaś wózki z dziećmi czy inwalidzkie pomagają wnieść przygodni pasażerowie. Jest specjalny system zamawiania pomocy u kolei, ale trzeba to wiedzieć i nie każdy chce tej asysty.

W marcu 2018 roku Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Grupą Fewaterm umowę na remont, który miał się zakończyć w lutym 2020 r. Roboty praktycznie ruszyły w połowie 2019 roku. Potem były kolejne terminy zakończenia, bo odkrywano „dodatkowe roboty”, a ostatnio listopad 2022 r. No ale to już nieaktualne...

Prace na stacji realizowane mają być w ramach zadania „Dostosowanie stacji Legnica do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się”. Poza kompleksową przebudową hali peronowej inwestycja obejmuje modernizację peronów nr 3 i 4. Dla podróżnych przewidziano 4 windy prowadzące dla peronów. Przebudowany będzie tunel prowadzący do platform. W trakcie prac utrzymany jest ruch pociągów i obsługa podróżnych na stacji. Inwestycja, finansowana z budżetu państwa, warta jest ok. 30 mln zł (netto).

Co zrobiono do tej pory? Na stacji wykonano m.in. zadaszenie nad wejściem na peron nr 1 oraz zadaszenie nad peronem nr 5. Zdemontowano ponad połowę dachu hali głównej, realizowane są prace związane z oczyszczeniem konstrukcji obiektu i zabezpieczeniem antykorozyjnym. W ścianach tunelu pod peronami przygotowane są szyby windowe.
Grzegorz Chmielowski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Nocny Kochanek w Muzotoku - zapowiedź

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie