- Na tym odcinku ułożyliśmy 52 km nowych torów, przebudowaliśmy sieci trakcyjne, wymieniliśmy urządzenia kierowania ruchem , przebudowaliśmy też 109 rozjazdów na trasie – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Wyposażyliśmy też perony na stacjach pośrednich w nowe ławki oraz oświetlenie.
Dla mieszkańców Dęblina ważne jest otwarcie i udrożnienie przejazdu na ulicy Balonna oraz otwarcie przejazdu na ulicę 1000-lecia, które ma nastąpić 31 maja. Na samym dworcu w Dęblinie wybudowano przejście podziemne pod torami oraz zamontowano windę dla niepełnosprawnych.
- Zmiany są widoczne i na pewno uruchomienie połączenia jest ważne dla mieszkańców Dęblina i innych podróżujących. Do tej pory, ze względu na modernizację torów, działała jedynie zastępcza komunikacja autobusowa, ale podroż nią była ciężka. Trwała długo, mieszkańcy nie byli zadowoleni – mówi Kamil Krypski z wydziału rozwoju miasta i inwestycji Urzędu Miasta w Dęblinie i dodaje. – Wszyscy jednak nadal czekają na uruchomienie całej trasy między Lublinem a Warszawą, a na tą jeszcze poczekamy.
Polskie Linie Kolejowe planują wznowienie ruchu pociągów pomiędzy Lublinem, Dęblinem i Warszawą jesienią 2019 roku. Ruch wtedy będzie odbywał się jednotorowo. Zakończenie wszystkich prac i umożliwienie jazdy pociągów po dwóch torach będzie możliwe pod koniec 2020 roku. Po modernizacji trasa ma być dostosowana do prędkości 160 km/h. Koszt całej inwestycji na odcinku z Lublina do Warszawy opiewa na ponad 3 mld zł.
13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?