PKP odnowiło dwa kolejowe mosty Osobowickie – wschodni i zachodni. Każdy z nich ma długość blisko pół kilometra, z czego 131 metrów to stalowe przęsło nad Odrą. Oba przęsła zostały zdemontowane, a na ich miejscu ustawiono nowe. Każde przęsło mostu ważyło ponad 170 ton, a ich demontaż był nie lada zadaniem dla wykonawcy.
Pierwszą, wschodnią przeprawę PKP wymieniło w 2013 r. Teraz udało się zakończyć remont drugiego mostu. Koszt modernizacji mostów wynosi ok. 41 mln zł.
Na czas remontu pociągi relacji Wrocław – Poznań w tym miejscu jeździły po jednym, a nie po dwóch torach. Teraz pociągi będą mogły jechać po dwóch torach.
Co jeszcze pozostało do zrobienia? PKP wciąż muszą wymienić drugie przęsło wiaduktu nad ul. Grabiszyńską. Zmiany na węźle przy Grabiszyńskiej spowodują, że od marca tego roku jadące od strony Jeleniej Góry, Wałbrzycha i Świdnicy nie zatrzymają się na dworcu Głównym, a na nowym przystanku Wrocław Grabiszyn przy ul. Klecińskiej. W marcu PKP ma skończyć remont wiaduktu kolejowego nad ul. Starogroblową. W ramach remontu tej trasy odnawiane są też perony i przejście podziemne na dworcu Wrocław Mikołajów.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?