Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocławski Rower Miejski - instrukcja obsługi

Jerzy Wójcik, LM
Jak wypożyczyć Wrocławski Rower Miejski? Kompletna instrukcja obsługi i film instruktażowy oraz odpowiedzi na najcześciej zadawane pytania.

Jak pożyczyć rower miejski?
Trzeba się zarejestrować na stronie www.nextbike.pl iprzelać na konto firmy minimum złotówkę. Opłata pozwoli na potwierdzenie autentyczności naszych danych i naszego konta bankowego. Do pierwszego wypożyczenia najlepiej będzie posłużyć się telefonem komórkowym oraz ustawionym przez nas kodem PIN. Możemy już iść do stacji.

Co robimy po kolei na wyświetlaczu?

Jeżeli jesteśmy już zarejestrowani, wybieramy przycisk "Wypożycz". Musimy wprowadzić nasz numer telefonu komórkowego oraz kod PIN. Następnie podajemy numer roweru z danej stacji, który chcemy wypożyczyć. Pięciocyfrowy numer zaczynający się od cyfr 60 (kod dla Wrocławia) będzie widoczny dzięki wyraźnej naklejce na tyle każdego roweru. Na wyświetlaczu pojawia się informacja z 4-cyfrowym kodem do dodatkowego zapięcia roweru. Przyda nam się, gdy zechcemy np. wypożyczony rower zostawić przed sklepem. Kod do szyfru dostaniemy tak-że SMS-em na nasz telefon.
Ostatni punkt to potwierdzenie wypożyczenia jednym kliknięciem "gotowe" na wyświetlaczu. I już możemy wyjąć rower ze stojaka, dzięki otwartemu automatycznie zamkowi.

W przypadku wypożyczenia przy użyciu telefonu komórkowego po oddaniu roweru trzeba znów podejść do wyświetlacza i jeszcze raz się zalogować, potwierdzając zwrot. Ale jest prostszy sposób od wykorzystania telefonu komórkowego. Przy pierwszej rejestracji warto mieć ze sobą bezdotykową kartę płatniczą lub kartę miejską Urbancard, która posłuży do identyfikacji. Wystarczy ją przeciągnąć we wskazanym na stacji miejscu, dzięki temu system powiąże daną osobę z kartą. To ułatwi korzystanie, bo nie trzeba będzie pamiętać kodu PIN. Także przy zwrocie roweru nie będziemy musieli iść do wyświetlacza, a tylko przeciągnąć kartę przez czytnik wbudowany przy każdym uchwycie na rower.

Jak oddać rower, kiedy na stojaku nie ma wolnych miejsc?

Żeby rower został poprawnie oddany nie musi zostać przypięty do stojaka. Ważne, by przypiąć go elastycznym zapięciem do innego roweru lub ucha stojaka i koniecznie zakończyć wypożyczenie w terminalu lub w automacie zgłoszeniowym

Kod do zapięcia nie zgadza się z tym, który przyszedł sms-em. Jak mogło dojść do takiej sytuacji?

1. Użytkownik przez przypadek może zmienić zapięcia jeśli równocześnie wypożyczy dwa lub więcej rowerów.

2. Użytkownik celowo zmienia kod zapięcia (nie jest tajemnicą jak to zrobić) aby "zarezerwować" sobie rower gdyż tylko on zna kod i następnie może dokonać nieautoryzowanego wypożyczenia. Aby temu zapobiec wprowadzamy nowe zapięcia rowerowe na stałe połączone z rowerem. Za celowe zmiany kodu oraz nieautoryzowane wypożyczenia będziemy wyciągać konsekwencje.

Po rejestracji na stronie nextbike.pl system wymaga minimalnej opłaty w wysokości 1 zł. Większość zarejestrowanych przelewa właśnie taką kwotę. Pierwsze 20 minut jest darmowe. Jak pobierana jest opłata, gdy taki użytkownik przekroczy 20 minutowy limit? Kiedy są pobierane od niego pieniądze i w jaki sposób się to odbywa?

Cennik to: 20 min gratis, 21 -60 min. - 2zł i następnie każde kolejna godzina to 4 zł. Opłata jest pobierana na trzy sposoby:

- przedpłata dokonana na konto użytkownika (w serwisie nextbike.pl) i automatyczne pobieranie z konta użytkownika - polecamy to rozwiązanie ponieważ jest najprostsze i działa jak pre-paid
- polecenie zapłaty - użytkownik podpisuje dokument upoważniający do obciążania jego konta bankowego i składa go w swoim banku, następnie do banku od operatora przesyłana jest dyspozycja przelewu i tak regulowany jest stan konta użytkownika
- płatność przy pomocy karty kredytowej w czasie rzeczywistym przez obciążenie rachunku.

Każdy użytkownik zostaje poinformowany o tym aby uzupełnił swoje konto w jeden z wybranych sposobów.

Co w wypadku kradzieży roweru? Regulamin mówi, że należy taki fakt zgłosić na policję, ale nie mówi nic o ewentualnej odpowiedzialności wypożyczającego.

Odpowiedzialność regulują przepisy KC oraz w konsekwencji zdarzeń tabela opłat.

Rower się zepsuł w trakcie wypożyczenia (nie z winy użytkownika). Co powinien zrobić użytkownik w takiej sytuacji? Jak wygląda procedura zwrotu takiego roweru?
Informacje znajdują się w regulaminie. Należy przerwać jazdę, bezzwłocznie poinformować o zdarzeniu BOK Nextbike i odprowadzić rower do najbliższej stacji. Zabrania się użytkowania niesprawnego roweru. Procedura zakończenia wypożyczenia jest standardowa.

Regulamin mówi, że małoletni mogą korzystać z WRM po przedstawieniu pisemnej zgody opiekuna. Jak należy przekazać taką zgodę.

Należy zwrócić się do BOKu o druk (może być mailowo) zgody opiekuna, dołączyć kopię dokumentu tożsamości opiekuna, kopię karty rowerowej, Zgodę należy przekazać w formie pisemnej na adres Nextbike Polska lub do BOKu.

Czy na jedno konto można wypożyczyć dwa lub więcej rowerów?

Na każde konto można wypożyczyć do 4 rowerów.

Czy infolinia jest całodobowa?

Istnieją dwa rodzaje "infolinii":
- Biuro Obsługi Klienta (BOK) - tel. 500 386 051 , [email protected],
- Infolinia Nextbike - tel. 22 328 13 12 - jest to całodobowy automat zgłoszeniowy w którym można wypożyczyć oraz zwrócić rower bez użycia terminalu

Masz jakieś pytania dotyczące działania Wrocławskiego Roweru Miejskiego? Zadaj je na naszym forum, przekażemy je firmie Nextbike, a odpowiedź umieścimy na tej stronie.

Zobacz nasz PRZEWODNIK ROWERZYSTY

TU ZNAJDZIESZ AKTUALNOŚCI Z WROCŁAWSKICH DRÓG

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto