Ta niewielka inwestycja znacznie skróciłaby łączny czas przejazdu i tym samym uatrakcyjniła połączenia Wrocław-Świdnica przez Jaworzynę. Zarząd Województwa na tą inwestycję zarezerwował w tegorocznym budżecie 1 mln zł (całość ma kosztować około 5 mln zł).
Tymczasem w połowie stycznia 2013 roku okazało się, że Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu zakłada drastyczne obniżenie prędkości na linii 137 Katowice - Legnica na odcinku Świdnica Miasto - Jaworzyna Śląska. Obecnie obowiązuje tam prędkość 40-60 km/h, natomiast w nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od grudnia 2013 roku, PKP PLK planuje ograniczenie prędkości do 20 km/h (na długości prawie 4 km) i do 40 km/h (na długości ponad 6 km). Spowoduje to wydłużenie czasu przejazdu między Świdnicą Miasto a Jaworzyną ŚI. do ok. 25 minut (obecnie pociąg potrzebuje na pokonanie tego odcinka 14 minut). Takie ograniczenie stawia pod dużym znakiem zapytania celowość opisanych powyżej projektów samorządowych. Tak znaczne wydłużenie czasu przejazdu sprawi, że połączenie to będzie nieatrakcyjne dla mieszkańców.
W związku z tą sytuacją wicemarszałek Jerzy Łużniak wystąpił z interwencją do Andrzeja Massela, podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Józefy Majerczak, dyrektora ds. utrzymania infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Po interwencji przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, PKP PLK Zakład w Wałbrzychu (właściwy terytorialnie dla omawianego odcinka) zadeklarował podjęcie stosownych działań w centrali Spółki zmierzających do wycofania niekorzystnej decyzji.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?