Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po przebudowie zapłacimy za A4 do Niemiec

Piotr Kanikowski
Maciej Dudzik
W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie dobiega końca pierwszy etap prac projektowych nad przebudową autostrady A4. Oprócz udogodnień w postaci MOP-ów, czy dodatkowych pasów musimy przygotować się na opłaty za przejazd.

W regionie legnickim emocje wzbudza przede wszystkim nowe rozmieszczenie zjazdów na A4. Zaplanowało bowiem likwidację ośmiu istniejących obecnie węzłów, w miejscach, gdzie autostrada styka się z drogami klasy niższej niż wojewódzka.

Zobacz też: Tragiczny wypadek na A4 w okolicach Legnicy

Walkę o zjazd Koskowice/Mikołajowice już zapowiada Aleksander Kostuń, wójt Legnickiego Pola.

- Jadący od Wrocławia legniczanie wjeżdżają nim na osiedla Piekary i Kopernik, unikając przeprawy przez centrum miasta - argumentuje wójt. - Poza tym wielu kierowców zjeżdża tędy z autostrady na drogę krajową nr 94.

Brak węzła koskowickiego uderzy również w plany rozwoju Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Inwestorzy nie będą nimi zainteresowani, jeśli nie zapewni się im wygodnego połączenia z autostradą.

Zobacz koniecznie: Ciężarówki omijają autostradę A4

Protest zgłaszał również prezydent Lubina Robert Raczyński, przekonany, że proponowane rozwiązania wpłyną na zwiększenie tranzytu przez jego miasto.

Z wyjaśnień otrzymanych w GDDKiA wynika, że w pobliżu Legnicy zjazdy z autostrady będą rozmieszczone bardzo gęsto. Jadąc od strony Wrocławia, kierowcy będą mieli do dyspozycji kolejno: nowy zjazd przy LSSE, istniejący zjazd na ulicę Jaworzyńską i nowy zjazd Legnica II (za hutą miedzi). A kawałek dalej jeszcze stare połączenie z drogą wojewódzką Legnica-Złotoryja.

Nowe zjazdy to jednak nie wszystko. Na całej długości autostrady Wrocław-Krzywa i Krzywa-Golnice zostaną wybudowane pasy awaryjne. Odcinki o największym natężeniu ruchu, dotąd dwupasmowe, zostaną uzupełnione o trzeci pas. Powstaną MOP-y, czyli Miejsca Obsługi Podróżnych (z restauracjami, hotelami, stacjami benzynowymi).

Przy węzłach pojawią się też bramki - punkty poboru opłat. Na razie nie ma ich, bo A4 nie spełnia tam surowych europejskich norm. Przebudowa ma się zacząć najwcześniej w 2015 roku.

Ile powinien kosztować przejazd autostradą od granicy do Wrocławia? Czekamy na Wasze komentarze

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto