Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miejski rzecznik konsumenta w Legnicy radzi

Agnieszka Romaszewska
Miejski rzecznik konsumenta w Legnicy radzi
Miejski rzecznik konsumenta w Legnicy radzi piotr krzyżanowski
Miejski rzecznik konsumenta w Legnicy radzi. Konsument to każda osoba, która coś kupuje, również usługę, prywatnie, na potrzeby własne, a zakupu dokonuje u sprzedawcy prowadzącego działalność gospodarczą. Gdzie może on szukać pomocy?

Miejski rzecznik konsumenta w Legnicy radzi

Dla konsumentów, którzy szukają bezpłatnej pomocy po zakupieniu wadliwego towaru, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił centrum elektronicznych porad. Za pośrednictwem poczty elektronicznej pomocy prawnej w zakresie ochrony konsumentów udziela Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Wystarczy skorzystać ze specjalnego adresu: [email protected]. Pomoc prawna jest bezpłatna. Gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta, dyżurujący prawnicy wskażą właściwą instytucję lub organizację.

Działa też bezpłatna infolinia konsumencka, pod numerem 800-007-707, pod którym od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17 szybko można uzyskać pomocy w konfliktowej sytuacji. Numer jest dostępny zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.

W sprawach związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych (np. spór z operatorem telefonicznym) i pocztowych można zwrócić się do polubownego sądu konsumenckiego przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), przed którym można polubownie zakończyć toczący się spór z operatorem, kurierem czy pocztą. Warszawa, ul. Kasprzaka 18/20; infolinia: 801-900-853.

Natomiast w rozwiązywaniu problemów z bankami (np. roszczenia pieniężne z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania czynności bankowych) pomóc może Bankowy Arbitraż konsumencki - instytucja działająca przy Związku Banków Polskich. Warszawa, ul. Kruczkowskiego 8; tel. 22/48-68-400.

Spory z zakładami ubezpieczeń, powszechnymi towarzystwami emerytalnymi, Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym oraz Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych rozstrzyga Sąd Polubowny przy Rzeczniku Ubezpieczonych. Warszawa, al. Jerozolimskie 87; tel. 22/333-73-26.
W sprawach spornych na linii konsument - przedsiębiorstwo energetyczne (dostawca paliw gazowych i energii) należy zwracać się do Punktu Informacyjnego dla Odbiorców Paliw i Energii przy Urzędzie Regulacji Energetyki (URE) Warszawa, al. Jerozolimskie 181; tel. 22/244-26-36.

W sprawach spornych na linii konsument - przewoźnik lotniczy należy zwracać się do Komisji Ochrony Praw Pasażera przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Warszawa, ul. M. Flisa 2; tel. 22/520-72-00.
Natomiast informację o prawach konsumentów w Unii Europejskiej oraz pomoc prawną (formułowanie skarg, przesłanie dokumentów) i organizacyjną dotyczącą sporów transgranicznych można uzyskać w Europejskim Centrum Konsumenckim. Warszawa, pl. Powstańców Warszawy 1; tel. 22/55-60-118.

Poradę prawną w zakresie przysługującego prawa do reklamacji można uzyskać bezpłatnie u Miejskiego Rzecznika Konsumentów - dla mieszkańców Legnicy - Urząd Miasta Legnicy pl. Słowiański 8; tel. 76/72-12-138 lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów - dla mieszkańców okolic miasta - Starostwo Powiatowe, pl. Słowiański 8 , tel. 76/724- 35-60.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na stronie internetowej uokik.gov.pl w zakładce konsumenci, a tam: pytania i odpowiedzi przygotował specjalne poradniki w formie najczęściej zadawanych przez konsumentów pytań.

Miejski rzecznik konsumenta w Legnicy radzi

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto