(© Marcin Oliva Soto)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Legnicka kuria biskupia stawia na nowoczesne sposoby promocji: zamówiła w Telewizji Polskiej spoty reklamowe zachęcające do zwiedzania zabytkowych kościołów na swoim terenie. Jak tłumaczy Roman Sakowski, dyrektor kurialnego Biura ds. Unijnych, promowanie zabytków jest jednym z warunków otrzymania unijnych dotacji na ich renowację.

Najważniejszym obiektem w tej diecezji, odnawianym dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej, jest barokowe sanktuarium w Krzeszowie. Ten obiekt pojawił się już w emitowanej w telewizji reklamie "Tajemniczy Dolny Śląsk".

Zobacz też: Legniczanie pojadą do Mediolanu

- Na efekty nie trzeba było długo czekać. Widać już więcej turystów, zwłaszcza indywidualnych, rodzin czy małych grup, np. znajomych, którzy przyjeżdżają do Krzeszowa - mówi Roman Sakowski. - To jest wprawdzie spot przygotowany przez urząd marszałkowski z okazji Euro 2012, ale pokazuje Krzeszów i przyciąga zwiedzających. Spoty promujące legnickie świątynie dopiero powstają.

W telewizyjnych reklamówkach pokazane będą zabytki sakralne m.in. Legnicy, Jeleniej Góry, Krzeszowa oraz te ze szklaków św. Jakuba czy cysterskiego.

- Chcemy pokazać jak największej liczbie osób piękne zabytki, dobra kultury, które znajdują się na terenie diecezji legnickiej - mówi ks. Piotr Duda, rzecznik diecezji.

Czy reklamy kościołów to dobra forma promocji, czy może strata pieniędzy? Czekamy na Wasze opinie

Zobacz też: W Legnicy upamiętnią katastrofę Smoleńską

Więcej na ten temat przeczytasz w Gazecie Wrocławskiej
∨ Czytaj dalej

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez POLSKAPRESSE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!